Jump for page navigation or with accesskey and key 1. 
Jump to page content or with accesskey and key 2. 
 
Current semester: WiSe 2025/26

Seminar: From traditional coursebooks to digital learning materials

Functions
  • application currently not allowed
Information

Basic Information

Number: 4002063
Term: WiSe 2025/26
Hours per week in term: 2
Language: Englisch
Max. participants: 25
Registered period: IfAA Kursanmeldung    01.09.2025 08:00:00 - 31.10.2025   

Dates/Times/Location

Group: - iCalendar export for Outlook

This course is only available for student teachers.

  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Lecturer Remarks Cancelled on Max. participants
iCalendar export for Outlook We. 12:00 bis 14:00 c.t. weekly 15.10.2025 bis
28.01.2026
Ernst-Lohmeyer-Platz 3 - Raum 1.29 Lehmkuhl     25
Single Terms
15.10.2025 | 22.10.2025 | 29.10.2025 | 05.11.2025 | 12.11.2025 | 19.11.2025 | 26.11.2025 | 03.12.2025 | 10.12.2025 | 17.12.2025 | 24.12.2025 | 31.12.2025 | 07.01.2026 | 14.01.2026 | 21.01.2026 | 28.01.2026 |

There are already 20 registrations / 20 of which admission granted

Group -:

Contents

Description

Weitere Informationen folgen.

Lehrende: Frau P. Lehmkuhl

Remarks

Dieser Kurs richtet sich ausschließlich an Studierende des Lehramtes Regionale Schule und Gymnasium Englisch, die das Modul 'Applied Studies of English for Teachers' belegen. 

Bitte wählen Sie als zweiten Kurs eine Lehrveranstaltung aus der Fachwissenschaft, die ebenfalls für das o.g. Modul angeboten wird. 

Beide Veranstaltungen sind Bestandteil der mündlichen Modulprüfung. 

Prerequisites

erfolgreicher Abschluss der Module Teaching English I und II

Certificates

15-minütige Projektpräsentation mit Verschriftlichung (gemeinsame mndl. Prüfung: Fachdidaktik und Fachwissenschaft) 

Learning Content

This seminar explores the shift from traditional coursebooks to digital learning resources in English language teaching. Students will critically examine opportunities and challenges of using coursebooks and digital media by analysing selected classroom examples. They will also develop approaches to evaluating digital learning materials for diverse teaching contexts.

Moodle

Responsible Instructor

Responsible Instructor Responsibilities
Lehmkuhl, Paulina Zofia verantwortlich

Assign to Departments

© 2009-2025 Universität Greifswald
Node: hisqis-prod2