Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
 
Aktuelles Semester: SoSe 2025

Seminar: Translation German-English

Funktionen
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Informationen

Grunddaten

Veranstaltungsnummer: 4002034
Semester: SoSe 2025
SWS: 2
Sprache: Englisch
Max. Teilnehmer/-innen: 30
Belegungszeitraum: IfAA Anmeldefrist    01.03.2025 08:00:00 - 01.05.2025   

Termine

Gruppe: - iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
iCalendar Export für Outlook Mi. 10:00 bis 12:00 c.t. woech 09.04.2025 bis
16.07.2025
Domstraße 9a - Seminarraum 3.06 Li   11.06.2025: Projekt- und Exkursionswoche 30
Einzeltermine
09.04.2025 | 16.04.2025 | 23.04.2025 | 30.04.2025 | 07.05.2025 | 14.05.2025 | 21.05.2025 | 28.05.2025 | 04.06.2025 | 18.06.2025 | 25.06.2025 | 02.07.2025 | 09.07.2025 | 16.07.2025 |

Es gibt bereits 27 Anmeldungen / 27 davon zugelassen

Gruppe -:

Inhalt

Kommentar

In this seminar, you will improve your translation skills in a hands-on way: By translating newspaper articles from German into English. Our goal is to raise your awareness for nuances of and differences between the two linguistic systems, and to improve your ability to produce idiomatic, native-like standard written texts. We will pay attention to lexical pitfalls, syntactic alternatives and common punctuation mistakes. Furthermore, you will practice using monolingual dictionaries, a thesaurus, and corpus-linguistic tools.

Participants will be asked to translate sentences from different German newspaper articles on topics relating to politics, culture and entertainment from English-speaking countries. We will discuss different translation solutions in our group meetings.

The seminar concludes with a final translation exam (3h).

Zielgruppe

M.A./ LA


Zugeordnete Person

Zugeordnete Person Zuständigkeit
Li, Yunong verantwortlich

Zuordnung zu Einrichtungen

© 2009-2025 Universität Greifswald
Knoten: hisqis-prod2